دسته‌بندی نشده

آشنایی با لباس کار زنانه| 09195158854

آشنایی با لباس کار زنانه

 

لباس کار چیست؟

به لباس فرم، لباس کار هم گفته می شود. لباس کار در بعضی مشاغل یکی از انواع تجهیزات و ابزار ایمنی محسوب می شود. لباس کار ایمنی یکی از انواع وسایل حفاظتی در محیط کار است. استفاده از لباس کار باعث انجام آسان تر کارها و حفظ ایمنی نیروها می شود و باتوجه به شرایط شغل و کاربرد فرد، تولید می شود.

لباس کار مناسب و استاندارد باید با موقعیت حرفه ای متناسب باشد و معرف جایگاه شغلی افراد در محل کار نیز باشد. استفاده از لباس کار، باعث می شود تا نیروها در مشاغل خود، از یکدیگر قابل تشخیص باشند و نظم و آراستگی در محیط کار بوجود بیاید.

لباس کار زنانه و انواع آن

با توجه به پیشرفت صنایع و نیاز به نیروی کار بیشتر در بخش‌های مختلف، تعداد زیادی از بانوان نیز به کار مشغول شده اند که نیاز به لباس کار زنانه نیز یکی از مواردی است که خواهان بیشتری پیدا کرده و طراحان لباس، بنا به مد روز و ویژگی های لباس کار لباس کار بانوان را طراحی می کنند.

معمولا خانم‌ها از جثه و هیکلی ریزتری نسبت به آقایان برخوردارند،تنوع در طرح و رنگ، رعایت حجاب و عوامل دیگر در کنار رعایت سیستم مدیریتی HSE در تولید لباس کار زنانه نقش مهمی دارند. برای تولید لباس کار زنانه بر اساس شرایط و ویژگی‌های هر شغل، لباس کار از جنس پارچه‌های طبیعی، مصنوعی و یا ترکیبی از این دو طراحی شده است.

 

خرید اورکت اداری

 

اهمیت خرید لباس کار زنانه

لباس کار زنانه از جهات مختلف قابل بررسی است. لباس کار زنانه مانند  لباس های مردانه دارای انواع مختلف می باشد. در هر شغلی باید از لباسی مخصوص استفاده شود. لباس کار بانوان دارای تنوع رنگ و مدل بیشتری است و به راحتی رتبه بندی های موجود در محیط کار قابل تفکیک است. استفاده از لباس کار زنانه باعث ایجاد نظم در محیط و محل کار می باشد که ویژگی های استفاده از لباس کار برای مردان نیز هست.

در یک محیط کاری نظم و ایمنی دو مورد حیاتی و اساسی برای پیشبرد درست و ایمن هر شغلی است و تجهیزات مختلف هر شرط مکمل این موارد است. از موارد مهم در لباس کار راحتی در هنگام کار کردن است تا در زمان فعالیت، نیرو از آسیب های احتمالی در امان بماند.

 

لباس کار زنانه ادارات و پرسنل

مدارس و بخش‌های اداری از مشاغلی هستند که بخش زیادی از بانوان در سنین مختلف در آن مشغول به کار هستند. لباس کار زنانه مورد استفاده در ادارات ۳ تکه و شامل مقنعه، شلوار و مانتو است و معمولا در رنگ‌های سرمه‌ای، طوسی، کرم و مشکی به بازار عرضه می‌شود. برای تولید لباس کار زنانه پرسنلی، پارچه‌های مختلفی مانند تترون، ترگال، پارچه فلامنت کجراه و غیره در گرماژها و عرض‌های مختلف استفاده می شود.

 

لباس کار زنانه آشپزی

لباس کار‌های زنانه آشپزی برای رستوران‌ها، هتل‌ها و شیرینی‌پزی‌ها یا قنادی‌ها مناسب است و از جنس پارچه‌هایی مانند پارچه کجراه لباس کار تولید می شود. رنگ مورد استفاده در تولید لباس کار‌های زنانه آشپزی بیشتر سفید یا مشکی با حاشیه‌های رنگی است که بسته به سلیقه مدیر، رنگ مورد استفاده می‌تواند به جز این موارد نیز باشد. این لباس کار معمولا شامل روپوش، شلوار و دستمال سر است و یک لباس کار سه تیکه می باشد.

لباس کار زنانه پزشکی

بسته به اینکه بانوان در کدام بخش از بیمارستان‌ها مشغول به فعالیت هستند، لباس کارهای مختلفی تولید می شود:

روپوش سفید

بیشتر پرستاران، پزشکان و مسئولین آزمایشگاه از این لباس کار استفاده می‌کنند که معمولا از جنس پارچه تترون، ترگال و غیره می باشد. این لباس ها باید در مقابل آب ژاول و مواد سفید کننده مقاوم باشند چون بصورت مداوم نیاز به شستشو و ضدعفونی دارند. این لباس کارها در رنگ‌های مختلف دیگری نیز تولید می شوند.

 

خرید اورکت راهداری

 

لباس‌ کارهای چند تکه

این لباس کارها شامل دستمال سر، مانتو و شلوار است و بیشتر برای ماماها، پرستاران بخش کودک و برخی از پزشکان عرضه می شود و بسته به سلیقه شخص می‌تواند از جنس پارچه‌های مختلف، به صورت طرح‌دار یا ساده و در رنگ‌های مختلف  تولید شود.

 

لباس کار زنانه صنعتی

حضور بانوان در کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و صنایع مختلف نیاز به دوخت لباس مناسب این محیط را بوسیله تولیدی های لباس کار برای بخش‌های مختلف صنعتی فراهم می کند. لباس کارهای مورد استفاده در بخش صنعتی معمولا شامل مقنعه، شلوار و مانتو است که در رنگ‌های مختلفی دوخته می شود و معمولا رنگ سرمه‌ای با حاشیه‌های رنگی پرطرفدارتر است. برای تولید لباس کار زنانه صنعتی مانند دیگر لباس کار از جمله لباس کار مهندسی از پارچه‌های مختلفی استفاده می‌شود که پرکاربردترین آن‌ها کجراه فلامنت است.

لباس کار زنانه سرآشپز

لباس کار زنانه سرآشپز یک لباس چند تیکه از جنس پارچه‌های مختلف و مدل‌های متنوعی تهیه و تولید می شود. به عنوان نمونه لباس کار بعضی از سرآشپزان شامل مانتو، شلوار و کلاه است و در مدل‌های دیگرشامل  پیراهن، شلوار، دامن و کلاه می باشد یا می تواند شامل پیشبند، کلاه، مانتو و شلوار باشد که تمامی این انتخاب‌ها به سلیقه و خواسته مشتری متفاوت خواهد بود.  جنس لباس کار زنانه سرآشپز از هر پارچه‌ای در گرماژ و عرض‌های مختلفی در رنگ‌های متنوع قابل تهیه و تولید است.

 

خرید بارانی لباس کار

 

لباس کار زنانه مهماندار هواپیما

مهمانداری هواپیما جزو  مشاغلی است که تعداد پرسنل کمی دارد و با توجه به موقعیت شغلی بهتر است از پارچه‌های باکیفیت و مرغوب که از جنس الیاف طبیعی هستند و ایستایی خوبی دارند، استفاده شود. لباس کار زنانه مهماندار هواپیما چند تکه و شامل مانتو، پیراهن، مقنعه، کروات و شلوار است که در رنگ‌های متنوعی دوخته می شود.

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *