دسته‌بندی نشده

شناخت بهتر لباس کار برای استفاده مفید| 09195158854

شناخت بهتر لباس کار برای استفاده مفید

 

لباس کار جزو مهم ترین تجهیزات و وسایل کار است که با استفاده از آن می توان به راحتی در مکان های مختلف فعالیت نمود. لباسکار دارای قابلیت ها و ویژگی های مختلفی است. ایمنی افراد در یک محیط کاری بسیار مهم است، هرچه کیفیت در لباس ها بالاتر باشد راحتی فرد در آن ها بیشتر است. باید استاندارد های لازم در یک لباس کار به خوبی اجرا شده باشد. در هنگام انتخاب لباس کار نیز باید به موارد زیادی مانند طراحی، جنس، رنگ و مواردی از این قبیل توجه شود. لباس کار باید بدن را در برابر سرما، گرما و شرایط جوی و همچنین خطرات و آسیب های احتمالی محافظت نماید.

این نکته بسیار حائز اهمیت است که تنها لباس کار قابلیت دفع تمامی خطرات را ندارد و باید از تجهیزات جانبی دیگری نیز برای جلوگیری از خطرات استفاده شود. لباس کار باید دوام و مقاومت بسیار بالاتری نسبت به دیگر لباس های موجود در بازار داسته باشد،  هرچه کیفیت لباس بالاتر باشد؛ دوام و مقاومت آن نیز بالاتر خواهد بود. کیفیت و قیمت در این محصولات با یکدیگر به صورت مستقیم مرتبط هستند.

 

خرید اورکت اداری

 

چند نکته مهم هنگام انتخاب لباسکار

اندازه

در هر لباس کاری سایز و اندازه مناسب بسیار مهم است. سایز لباس باید به گونه ای باشد که بدن در آن راحت باشد، اگر فرد در لباس احساس راحتی نداشته باشد قطعا در حین کار کردن خسته و کلافه خواهد شد و اگر لباس تنگ باشد و در صورت کار با دستگاه دقت کافی نخواهد داشت و احتمال خطر وجود دارد. در صورتی که لباس گشاد باشد نیز فرد راحت نیست و احتمال گیر کردن لباس در دستگاه وجود دارد و بسیار خطرناک است.

 

رنگ بندی

رنگ بندی در لباس های کار نشان دهنده موارد بسیار زیادی از جمله شناسایی افراد برای نشان دادن رتبه و جایگاه افراد می باشد، بعضی لباس ها باید دررنگ های خاص و شبرنگ باشند تا در بعضی مشاغل که احتمال خطر یا تصادف وجود دارد باعث دیده شدن فرد در نور کم شود.

 

حفاظت

یکی از وظایف لباس کار محافظت از بدن افراد است. جنس های مختلف می تواند به شکل های گوناگون از بدن نیروی کار محافظت نماید. باید لباس کار مناسب، متناسب با نوع فعالیت انتخاب شود. برای حفاظت کامل باید در کنار لباس از تجهیزات و وسایل ایمنی مناسب نیز استفاده گردد.

 

تبادل گرما

در انواع لباس کار تبادل گرما بسیار مهم است. باید توجه داشت که برای هر فصل از لباسی خاص و مناسب آن فصل استفاده شود. لباس های گرم برای فصول گرم و لباس های زمستانی و بارانی برای فصول سرد استفاده گردد. همچنین پوشش اضافی مانند پوتین یا بارانی برای مناطق بارانی توصیه می شود.

 

خرید اورکت راهداری

 

شستشو

در لباس کار راحتی در نظافت بسیار اهمیت دارد. لباسکار را باید بتوان به دفعات شست و مورد استفاده قرار داد و جنس لباس کار باید به گونه ای باشد که به راحتی چروک نشود و با سرعت بی رنگ نگردد.

انواع لباس کار

استفاده ار لباس فرم در مجموعه های شغلی مختلف از جمله ادارات، کارخانه ها، مجموعه های پزشکی و درمانی، مدرسه ها، مراکز آتش نشانی و  از این دست، متفاوت گوناگون هستند.

کاپشن  و شلوار

لباس کار دو تکه کاپشن و شلوار یا مهندسی، جیب های زیادی دارد و پوشیدن آن بسیار راحت است و امکان پوشیدن لباس دیگری زیر این لباس کار نیز فراهم می باشد. این لباس کار از پارچه های پلی استر، پنبه، فلامنت و موارد دیگر تهیه می شود. باتوجه به شغل مورد نظر بر روی این لباس از نوارهای شبرنگ قابل استفاده می باشد.

 

لباس کار خدماتی

لباس کار کارگری یا خدماتی پر مصرف ترین نوع لباس ایمنی به شمار می آید. بلوز و شلوار دکمه دار و کاپشن و شلوار زیپی از انواع لباس کار خدماتی است. این نوع از لباس های کار چون ترکیب رنگ کمتری دارد، نسبت به انواع دیگر لباس کار از قیمت پایینتری برخوردار می باشد.

 

لباس کار یکسره

لباس کار یکسره برای مشاغلی که نیرو تحرک بالایی در محیط کار داشته باشد مناسب است، این لباس ظاهر زیبایی دارد، مثل لباس کار خلبانی، لباس کار جوشکاری و و لباس کار مکانیکی و نجاری

 

خرید بارانی لباس کار

 

لباس کار دوبنده

لباس کار دو بنده بالا تنه آزادی دارد و سرعت عمل و فعالیت را محدود نمی کند و در قسمت بالاتنه جیب دارد.

 

لباس کار جوشکاری

جوشکاری از مشاغل خطرناک است و نکات ایمنی باید به طور کامل رعایت گردد. لباس ایمنی جوشکاری از انواع لباس کار یکسره است و با نام لباس کار سرهمی جوشکاری نیز معروف است. جنس لباس کار جوشکاری کتان است که مقاومت بالایی در برابر جرقه های جوشکاری دارد، جنس بسیار ضخیمی دارد و معمولا در رنگ قرمز تولید می شوند. لباس کار لی نیز جزو لباس کار جوشکاری می باشد.

لباس کار آستین دار

لباس کار خلبانی یا لباس فرم آستین دار کل بدن نیرو را می پوشاند و از نفوذ مواد مختلف مانند آب، روغن، اسید، مواد شیمیایی و دیگر مواد به پوست بدن جلوگیری می کند. این نوع لباس کار از بالاترین سطح ایمنی برخوردار است.

 

خرید بارانی مردانه

 

روپوش و پیش بند کار

این نوع از لباس فرم کار باتوجه به محیط شغلی مانند بیمارستان و هتل و یا رستوران، در جنس های ترگال پنبه، تترون تولید می شود و  در برابر شست و شو مقاومت زیادی دارد.

پیش بند ها معمولا برای استفاده در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع لباس کار به همراه کلاه آشپزی عرضه می شود.

پیش بند از جمله تجهیزات حفاظت بدن می نیز هست. جنس پیش بند با توجه به شرایط محیط کار از جنس نایلونی برای پیشگیری از ریزش آب، چرمی برای پیشگیری از ریزش پلیسه جوشکاری، سربی به منظور حفاظت در برابر پرتوهای رادیو اکتیو و پلی وینیل کلراید جهت حفاظت از مواد شیمیایی انتخاب می شود.

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *