دسته‌بندی نشده

قیمت خرید پارچه برای لباس کار 09195158854✨

قیمت خرید پارچه برای لباس کار

 

انواع لباس کار

استفاده از لباس فرم در مجموعه های شغلی مانند اداره ها، کارخانه ها، مجموعه های پزشکی و درمانی، مدرسه ها، مراکز آتش نشانی و  از این دست متفاوت و متنوع می باشد.

لباس کار خدماتی

لباس کار کارگری یا خدماتی از انواع پر مصرف لباس ایمنی محسوب می شوند. بلوز و شلوار دکمه دار و کاپشن و شلوار زیپی از انواع لباس کار خدماتی می باشد. این نوع از لباس های کار به دلیل ترکیب رنگ کمتر نسبت به انواع لباس کار، از قیمت پایینی برخوردار هستند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین پارچه لباس کار

 

کاپشن  و شلوار

لباس کار دو تکه کاپشن و شلوار یا مهندسی، جیب های زیادی دارد و استفاده از آن بسیار راحت است و امکان پوشیدن لباس دیگری زیر این لباس کار وجود دارد. این لباس کار از پارچه های پلی استر، پنبه، فلامنت و موارد دیگر دوخته می شود. باتوجه به شغل مورد نظر بر روی این لباس از نوارهای شبرنگ استفاده می شود.

 

لباس کار یکسره

لباس کار یکسره زمانی کاربرد دارد که کاربر تحرک بالایی در محیط کار داشته باشد، این لباس ظاهر زیبایی نیز دارد مانند لباس کار خلبانی، لباس کار جوشکاری و و لباس کار مکانیکی و نجاری و لباس کار دوبنده، لباس کار دو بنده بالا تنه آزادی دارد و سرعت عمل و فعالیت را محدود نمی کند، همچنین در قسمت بالاتنه جیب دارد که برای نگهداری ابزار مورد استفاده قرار می گیرد.

 

لباس کار آستین دار

لباس کار خلبانی یا لباس فرم آستین دار کل بدن نیرو را می پوشاند و از نفوذ هرگونه مواد مانند آب، روغن، اسید، مواد شیمیایی و دیگر ماده ها به پوست بدن جلوگیری می کند. این نوع لباس کار از بالاترین سطح ایمنی در مشاغل مختلف برخوردار می باشد.

 

لباس کار جوشکاری

جوشکاری از مشاغل خطرناک است و باید نکات ایمنی به صورت کامل در این حرفه رعایت شود. لباس ایمنی جوشکاری انواع لباس کار یکسره است و با نام لباس کار سرهمی جوشکاری شناخته می شود. جنس لباس کار جوشکاری متریال کتان است که مقاومت بالایی در برابر جرقه های جوشکاری دارد، جنس بسیار ضخیمی دارند و معمولاً در رنگ های قرمز تولید می شوند. لباس کار لی نیز جزو لباس کار جوشکاری است.

 

روپوش و پیش بند کار

این نوع از لباس فرم کار نیز باتوجه به محیط شغلی از جمله بیمارستان و هتل، در جنس های ترگال پنبه، تترون تولید می شود و  در برابر شست و شو مقاومت زیادی دارد.

پیش بند ها نیز معمولا جهت استفاده در مصارف آشپزی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع لباس کار به همراه کلاه آشپزی ارائه می شود.

پیش بند از جمله تجهیزات حفاظت از بدن می باشد. جنس پیش بند با توجه به شرایط استفاده از آن جنس نایلونی برای پیشگیری از ریزش آب، چرمی جهت پیشگیری از ریزش پلیسه جوشکاری، سربی به منظور حفاظت در برابر پرتوهای رادیو اکتیو و پلی وینیل کلراید جهت حفاظت از مواد شیمیایی انتخاب میشود.

 

بیشتر بخوانید: ویژگی های لباس کار با کیفیت

 

در استفاده از پیش بند رعایت مقررات ایمنی زیر ضروری است:‌

  1. استفاده کارگران از هر گونه پیش بند در مقابل قطعات دوار و متحرک ماشین آلات و همچنین در مجاورت آنها ممنوع است چون امکان گیر کردن پیش بند در بین قطعات متحرک وجود دارد.
  2. چنانچه در مقابل و یا در مجاورت قطعات دوار و متحرک ماشینها استفاده از پیش بند ضروری باشد، باید پیش بندهای دو تکه باشد، بطوری که پایین تنه از بالاتنه مجزا باشد و طوری بسته شود که چنانچه بطور اتفاقی قسمتی از آن را ماشین در حال کار بگیرد، به آسانی باز شود و خطری متوجه کارگر نگردد.
  3. پیش بند مخصوص کارگرانی که در مقابل شعله و یا آتش های بدون حفاظ کار می کنند باید تمام سینه را بپوشاند و از جنسی تهیه شود که در برابر آتش کاملا مقاوم باشد.
  4. پیش بند کارگرانی که با مایعات خورنده مثل اسیدها و مواد قلیایی سوزاننده کار میکنند بایستی از لاستیک طبیعی یا مصنوعی و یا از مواد دیگری تهیه شود تا در مقابل این مایعات مقاوم بوده و تمام سینه را بپوشاند.

لباس کار نقاشی

موادی مانند رنگ و چسب و موارد مشابه، باعث مانند از بین رفتن شکل ظاهری لباس و پوسیدگی الیاف آن می شود، به همین دلیل لباس کار یکبار مصرف گزینه مناسبی برای استفاده برای نقاش هاست. این لباس کار یکسره است و به طور کامل قسمت های سرو گردن تا کفش ها را پوشش می دهد. لباس کارهای نقاشی بافت ریزی دارند و رنگ آنها سفید است. لباس کار یکبار مصرف به تک سایز تولید می شود.

 

لباسهای با قابلیت دید بالا (High Visibility Clothing):‌

این گونه لباسها به منظور پیشگیری از حوادث ناشی از ضربه و برخورد با توجه به نوع محل کاربرد، به صورت ژاکت، بلوز شلوار به رنگهای براق و از جنس های مختلف تولید می شود تا امکان رویت فرد را در شرایط مختلف آب و هوایی و ساعات مختلف شبانه روز فراهم کند.

در انتخاب این لباسها علاوه بر ارزیابی ریسکهای ضربه و برخورد، لازم است مواردی نظیر شرایط کاری گرم یا سرد، وضعیت هوا و روشنایی نیز مورد توجه قرار گیرد.

رانندگان لیفتراک و جرثقیل، کارگران حاشیه جاده و خطوط لوله و نیز کارکنانی که مسئول واکنش در شرایط اضطراری هستند به این لباسها نیاز دارند.

 

بیشتر بخوانید: شناخت بهتر لباس کار برای استفاده مفید

 

نکات مهم در انتخاب و خرید لباس کار

لباس کار یکی از تجهیزات ایمنی است که باید متناسب با نوع فعالیت هر فرد انتخاب شود. از جمله ویژگی های یک لباس کار خوب به چند مورد اشاره می کنیم:

1-سایز لباس کار

زمان خرید لباس ایمنی کار اندازه و سایز لباس بسیارمهم است. انتخاب لباس کار بزرگتر و یا کوچکتر، سطح ایمنی کار را کاهش می دهد. استفاده از لباس ایمنی بزرگتر از سایز شما که دست و پاگیر باشد یا کوچکتر که احساس تنگنا و کلافکی به شما بدهد اجازه انجام وظیفه را نخواهد داد، در ضمن این که ظاهر مناسبی نیز نخواهد داشت.

 

2-جنس لباس کار

از دیگر موارد مهم در خرید لباس کار توجه به جنس لباس است. بهتر است لباس کار مناسب از پارچه های با الیاف طبیعی تهیه شود. اگر جنس لباس کار از الیاف طبیعی باشد، هوا در آن به خوبی جریان پیدا می کند و نیروها می توانند بدون کلافگی فعالیت خود را انجام دهند. به این نکته توجه داشته باشید که اگر شرایط شغلی شما به گونه ای است که در معرض حرارت و گرما هستید، لباس کار عایق گرما یا به اصطلاح نسوز استفاده کنید.

 

3-رنگ لباس کار

از نکات دیگری که هنگام خرید این محصول مورد توجه است، رنگ لباس کار است. رنگ لباس کار باید ثابت باشد تا بر اثر شست و شوی مداوم، آن از بین نرود. لازم به ذکر است که  لباس کاری بعضی کارکنان مانند رفتگران باید در شب قابلیت رویت باشد.

 

بیشتر بخوانیید: تولید لباس کار تبلیغاتی

 

4-جنسیت

یکی از مهم‌ترین نشانگرهای اجتماعی که بر روی نوع پوشش افراد موثر است جنسیت می‌باشد که اغلب کشورها و فرهنگ‌ها تفاوت‌هایی برای نوع لباس کار خانم‌ها و آقایان در نظر گرفته‌اند در حالی که در برخی از کشورها نیز تفاوتی زیادی قائل نمی شوند.

سایر ویژگی های لباس کار

به طور معمول لباس کار شامل دو تکه کاپشن و شلوار است. اما در بعضی محیط های شغلی، لباس کار باید از صورت، دست و پا در برابر خطرات احتمالی محافظت نماید. ماسک صورت یکی از تجهیزات لباس کار جوشکاری است که به منظور حفاظت از صورت باید استفاده شود. تجهیزاتی مانند دستکش ایمنی، ماسک محافظ صورت، کلاه ایمنی، کفش ایمنی و موارد دیگر از جمله وسایل ایمنی هستند که در کنار لباس کار مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین در لباس کار افرادی که با جریان برق سروکار دارند، از زیپ استفاده نمی شود زیرا جان کارکنان را در معرض خطر قرار می دهد.

 

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *