دسته‌بندی نشده

لباس مهمانداران | 09195158854

لباس مهمانداران

 

لباس فرم هر مجموعه ای به جز هماهنگی بین ظاهر کارمندان در ایجاد اعتبار اجتماعی و نوع فعالیت آن مجموعه نیز ارتباط دارد، لباس فرم شرکت های هواپیمایی نیز از این امر مستثنی نبوده و یکی از موارد است که مورد توجه مدیران و مسئولان این حوزه کسب و کاری می باشد. به همین منظور شرکت های مطرح هواپیمایی برای طراحی و دوخت لباس فرم کارکنان، وقت و هزینه قابل توجهی صرف می کنند تا بتوانند در نهایت تصویری عالی از خود و ارائه خدمات شان به مشتریان نشان دهند.

شاید در نگاه اول چنین به نظر برسد که لباس های تمامی ارگان های هوایی شبیه هم هستند، اما هر کدام از شرکت های هواپیمایی لباس فرم مخصوص به خود را دارند یافتن تفاوت بین آنها نیاز به توجه بیشتری دارد. این تفاوت ها در طرح ها، رنگ ها، مدل ها و حتی کیفیت دوخت و کیفیت پارچه وجود دارد.

یک شرکت هواپیمایی مجموعه ای از کارکنان فروش بلیط، خدمات نظافت، خلبانان، خدمه پرواز، مهمانداران و غیره می باشد. بنابراین اگر قرار است حرفه ای بودن و آرامش را به مسافران خود القاء کند باید تمامی اعضای مجموعه از نظم و انضباط و هماهنگی خاصی برخوردار باشند. پس برای تمامی اعضا بنا به مسئولیت و وظیفه ای که بر عهده دارند نوع پوشش خاص و متحد الشکلی طراحی و دوخته می شود.

 

خرید اورکت اداری

 

ویژگی‌های فرم مهمانداری

یکی از چیزایی که از یک سفر هوایی در ذهن مسافران باقی می ماند لباس مهمانداران است، طراحی و دوخت چنین لباس فرم مهمانداری بسیار حساس و مهم است، از یک سو باید لباس فرم بسیار جذاب باشد و همه افراد خواهان پوشیدن آن باشند و از طرف دیگر باید برای انجام وظایف محوله، راحت باشد. بنابراین اصلی ترین مساله انتخاب یک تیم حرفه ای طراحی و دوخت لباس با بهترین شرایط می باشد.

  • رسمی بودن

مهمانداران هواپیما ساعات کاری نامشخص دارند و غالبا در محیط هواپیما مشغول به کار هستند و محیط کارشان چندان شبیه به سایر محل‌های کار اداری و رسمی نیست، اما باید حالت رسمی کار حفظ شود. در نشان دادن یک شغل حرفه‌ای و رسمی فردی لباس کار است. فرم اداری مهمانداری مهمانداران شامل کلاه مهمانداری، روپوش هواپیمایی، شلوار و مانتو اداری مهماندار هواپیما است که همگی به شیوه‌ای رسمی و اداری طراحی می‌شوند تا ر تفاوت آنها با سایر افراد حاضر در هواپیما را ایجاد کنند.

 

  • خاص بودن

فرم‌های مهمانداری در سر تا سر دنیا یک فرم خاص و متفاوت محسوب می‌شوند. به نمونه برای خانم‌های مهماندار کلاه به عنوان بخشی اصلی و همیشگی، نقش ایفا کند.  همچنین لباس فرم در این مورد به جز راحتی و زیبایی لباس فرم، باید در ذهن مشتری و مسافر ماندگار باشد پس باید یک طراحی منحصر به فرد داشته باشد تا ضمن حفظ اتحاد و یکپارچگی بین اعضاء، در طولانی مدت به یک شکل و فرم خاص در دید مسافران و مخاطبان قرار گیرد و ماندگارتر شوند.

 

  • راحتی

مهمانداران هواپیما چندین ساعت متوالی در یک فضا باید به طور مکرر به ارائه خدمات و بر آورده کردن خواسته‌های مسافران بپردازید. شغل این گروه زمان خاصی ندارد و شب ها نیز باید وظیفه خود را انجام دهند. در این شرایط باید یک فرم مهمانداری راحت در اختیار مهماندار باشد که راحتی کافی داشته باشد تا بتواند با وضعیت بدنی و ذهنی راحت به انجام وظیفه بپردازد.

 

خرید اورکت راهداری

 

  • کیفیت بالای مواد اولیه و دوخت لباس

استفاده از جنس مواد اولیه مناسب در دوخت یکی از موارد مهم در طراحی و دوخت لباس کار و از جمله لباس مهمانداران است. پاره شدن درزها یا شکستن دگمه های لباس در هنگام انجام کار بسیار ناخوشایند است و وجود چنین بی نظمی در زمان انجام وظیفه برای مهماندار و شرکت هواپیمایی اصلا خوب نیست و انتخاب تیم مناسب و متخصص در این مورد بسیار به چشم خواهد آمد.

  • ماندگاری

فرم مهمانداری به دلیل خاص و کمیاب بودن، قیمت بالایی نسبت به سایر فرم‌های اداری دارد. بنابراین خرید یک فرم مهمانداری جدید هر چند مدت یک بار، مقرون به صرفه نیست. یک فرم مهمانداری خوب و با کیفیت، باید در بهترین حالت چند سال و یا حداقل یکسال قابل استفاده باشد. بنابراین استفاده از جنس پارچه مناسب برای لباس، علاوه بر موارد ذکر شده اهمیت زیادی برای هر شرکت هواپیمایی خواهد داشد.

 

  • پارچه مرغوب

انواع پارچه هایی  که برای لباس های رسمی قابل استفاده اند پارچه های فاستونی، ترگال، کرپ، پرادا، پرشیا، کودری و غیره می باشند که هر کدام از این پارچه ها دارای ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی هستند. نکته ای که باید به آن توجه نمود این است که پارچه انتخابی نباید وزن زیادی داشته باشد؛ چون باعث محدود شدن فعالیت مهماندار می شود. پارچه مورد نظر برای لباس فرم هواپیمایی باید ضد چروک باشد تا بر اثر استفاده طولانی مدت و مداوم شکل ظاهری نازیبا و بد فرمی به خود نگیرد.

 

خرید بارانی لباس کار

 

پارچه لباس کار تترون

پارچه لباس کار تترون بیشتر در لباس‌هایی که نیازی به مقاومت زیاد ندارند استفاده می شود. تترون نسبت به سایر پارچه‌ها از ضخامت کمتری برخوردار است و بیشتر در تولید پیراهن مردانه، روپوش‌های پزشکی و رستورانی استفاده می شود، بهترین نوع پارچه تترون موجود در بازار آرو ژاپن است.

 

پارچه لباس کار ترگال

پارچه لباس کار ترگال نیز بسیار شبیه پارچه تترون است و تنها تفاوت آن‌ها در ضخامت بیشتر پارچه ترگال می باشد. این میزان ضخامت باعث مقاومت خوبی پارچه می شود و برای همین بیشتر در روپوش پزشکی، روپوش آزمایشگاهی، روپوش کارگاهی، لباس آشپزی، لباس پرسنلی و یونیفرم مدارس از آن استفاده می‌شود. برای پیراهن مردانه‌ ویسکوز و پلی استر در تولید این پارچه نقش مهمی دارند.

 

پارچه لباس کار فلامنت کجراه

پارچه لباس کار فلامنت کجراه یکی از پرمصرف ترین پارچه لباس کار در ایران است  و تقریباً بیش از 90 درصد تولیدات با این پارچه است. ضخامت بیشتر این نوع پارچه نسبت به دو نوع قبلی باعث مقاومت خوب آن شده است، اما پارچه خنک و سبکی نیست. کیفیت این پارچه بسته به وزن و میزان پلی استر استفاده شده متنوع است.

 

خرید بارانی مردانه

 

پارچه لباس کار کتان

پارچه لباس کار کتان از مقاوم‌ترین پارچه هاست که  در برابر حرارت بسیار مقاوم است. به همین دلیل اغلب در لباس کار جوشکاری، فرزکاری و کارهای سنگین استفاده می‌شود. این نوع پارچه در سه دسته کتان 30 درصد، کتان 70 درصد و کتان 100 درصد تولید می شود و روشن است که هر چه قدر درصد کتان بیشتر باشد، مقاومت و ضخامت پارچه نیز بیشتر نیز خواهد بود.

پارچه لباس کار پرشیا

پارچه پرشیا یا پارچه مکانیک یک پارچه ضد چروک است که در شستشو نیز تغییر رنگ نخواهد داد و برای یونیفرم اداری مناسب نیست.

 

پارچه لباس کار فاستونی

فاستونی شیک ترین پارچه لباس کار یا لباس فرم کارمندان دفتری شرکت ها، ادارات، شهرداری ها و بانک هاست. در خرید پارچه فاستونی باید به درصد پشم توجه کرد. ارگان ها با توجه به قیمت برای کت و شلوار یونیفرم آقایان معمولا از پارچه های شبه فاستونی بدون درصد پشم استفاده می کنند.

 

 

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *