دسته‌بندی نشده

چه لباس کاری برای تعمیرکاران مناسب است؟ ✅ 09195158854

چه لباس کاری برای تعمیرکاران مناسب است؟

 

به لباس فرم، لباس کار نیز گفته می شود. همچنین لباس کار در بعضی مشاغل یکی از انواع تجهیزات و ابزار ایمنی به شمار می رود. لباس کار ایمنی یکی از انواع وسایل حفاظتی در محیط کار است. استفاده از لباس کار موجب انجام پذیری آسان تر کارها و حفظ ایمنی کاربران است که باتوجه به شرایط شغل و کاربرد فرد، در انواع گوناگونی تولید و ارائه می گردد.

به طور کلی لباس کار باید با موقعیت حرفه ای متناسب بوده و معرف جایگاه شغلی افراد در محل کار نیز باشد. استفاده از لباس کار، باعث می شود تا نیروها در مشاغل خود، از یکدیگر متمایز شوند و نظم و آراستگی در محیط کار ایجاد گردد.

انواع لباس کار

استفاده ار لباس فرم در مجموعه های شغلی مانند اداره ها، کارخانه ها، مجموعه های پزشکی و درمانی، مدرسه ها، مراکز آتش نشانی و  از این دست متفاوت و متنوع می باشد.

لباس کار خدماتی

لباس کار کارگری یا خدماتی از انواع پر مصرف لباس ایمنی محسوب می شوند. بلوز و شلوار دکمه دار و کاپشن و شلوار زیپی از انواع لباس کار خدماتی می باشد.

 

خرید اورکت اداری

 

کاپشن  و شلوار

لباس کار دو تکه کاپشن و شلوار یا مهندسی، جیب های زیادی دارد و استفاده از آن بسیار راحت است و امکان پوشیدن لباس دیگری زیر این لباس کار وجود دارد.

 

لباس کار یکسره

لباس کار یکسره زمانی کاربرد دارد که کاربر تحرک بالایی در محیط کار داشته باشد، این لباس ظاهر زیبایی نیز دارد مانند لباس کار خلبانی، لباس کار جوشکاری و و لباس کار مکانیکی و نجاری و لباس کار دوبنده، لباس کار دو بنده بالا تنه آزادی دارد و سرعت عمل و فعالیت را محدود نمی کند.

 

لباس کار آستین دار

لباس کار خلبانی یا لباس فرم آستین دار کل بدن نیرو را می پوشاند و از نفوذ هرگونه مواد مانند آب، روغن، اسید، مواد شیمیایی و دیگر ماده ها به پوست بدن جلوگیری می کند.

 

لباس کار جوشکاری

جوشکاری از مشاغل خطرناک است و باید نکات ایمنی به صورت کامل در این حرفه رعایت شود. لباس ایمنی جوشکاری انواع لباس کار یکسره است و با نام لباس کار سرهمی جوشکاری شناخته می شود. جنس لباس کار جوشکاری متریال کتان است که مقاومت بالایی در برابر جرقه های جوشکاری دارد.

 

خرید اورکت راهداری

 

روپوش و پیش بند کار

این نوع از لباس فرم کار نیز باتوجه به محیط شغلی از جمله بیمارستان و هتل، در جنس های ترگال پنبه، تترون تولید می شود و  در برابر شست و شو مقاومت زیادی دارد.

لباس کار نقاشی

موادی مانند رنگ و چسب و موارد مشابه، باعث مانند از بین رفتن شکل ظاهری لباس و پوسیدگی الیاف آن می شود، به همین دلیل لباس کار یکبار مصرف گزینه مناسبی برای استفاده برای نقاش هاست.

 

لباس های با قابلیت دید بالا

این گونه لباس ها به منظور پیشگیری از حوادث ناشی از ضربه و برخورد با توجه به نوع محل کاربرد، به صورت ژاکت، بلوز شلوار به رنگهای براق و از جنس های مختلف تولید می شود تا امکان رویت فرد را در شرایط مختلف آب و هوایی و ساعات مختلف شبانه روز فراهم کند.

 

خرید بارانی لباس کار

 

شغل تعمیرکاران خودرو چه خصویت هایی دارد؟

تعمیرکاران خودرو به دلیل فعالیت شغلی که دارند خیلی زود لباس هایشان خاکی، و روغنی می شود و چربی و روغن لکه هایی روی لباس ایجاد می کند که روی بسیاری از پارچه ها برای همیشه باقی می ماند.

گاهی اوقات تعمیرکاران روی زمین دراز می کشند تا بتوانند کار خود را انجام دهند و یا ممکن است روی زمین زانو بزنند. در این زمان لباس در تماس با گرد و خاک زودتر کثیف می شود.

از موارد پیش روی لباس های تعمیرکاران، گیر کردن به تجهیزات خودرو و پاره شدن لباس است که این مورد را نمی توان به هیچ وجه جبران کرد.

همه این موارد و دلایل دیگرباعث می شود که تعمیرکاران از لباس کار استفاده کنند تا لباس های اصلی خراب نشود. کیفیت لباس تعمیرکاران باید برای این موارد مناسب باشد تا با شست و شوی زیاد دچار خرابی نشود.

بهترین جنس پارچه که می توان برای لباس های تعمیرکاران خودرو استفاده کرد پلی استر یا پنبه است تا از تنش ها در امان باشند و در زمان طولانی استفاده روزانه راحت است.

مکانیک ها همیشه با ابزار های مختلف استفاده می کنند به همین دلیل بهتر است لباس های با جیب های مناسب و زیاد داشته باشند تا بتوانند وسایل پر کاربردی که در طور روز از آنها بیشتر استفاده می کنند را در جیب های خود قرار دهند.

بهتر است برای امنیت بیشتر افرادی که از لباس کار استفاده می کنند لباس ها جلو دکمه دار یا زیپ دار نباشند و از لباس هایی استفاده شود که جلوبسته هستند، لباس های سرهمی بهترین لباس هایی هستند که می توان برای تعمیرکاران پیشنهاد داد.

به منظور رعایت مسائل ایمنی تعمیرکاران خودرو پیشنهاد می شود از پوشیدن کفش های روباز خودداری کنند و از کفش هایی که سلامتی پاهای فرد را تضمین می کنند، مانند کفش هایی که در بخش جلویی قطعات فولادی بکار برده شده استفاده نمود.

چند نکته در استفاده از لباس کار تعمیرکاران

استفاده از هرگونه قطعات اضافی که روی ابزارها و و لباس ها متصل می شوند امکان ایجاد مشکل و خطر را خواهد داشت، ممکن است یه جا یا وسیله ای گیر کند و ایجاد خطر نماید.

 

خرید بارانی مردانه

 

هیچ وقت از ابزارهای شکسته استفاده نکیند، سعی کنید همیشه از ابزارهای سالم استفاده کنید، استفاده از ابزارهای معیوب و شکسته باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری خواهد شد.

از قرار دادن مواد اشتعال زا در داخل چاله سرویس خودداری نمایید، لباس شما ضد اشتعال نیست.

 

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *