دسته‌بندی نشده

💫بهترین پارچه لباس کار 09195158854

بهترین پارچه لباس کار

 

لباس کار چیست؟

به لباس فرم، لباس کار هم گفته می شود. لباس کار در بعضی مشاغل یکی از انواع تجهیزات و ابزار ایمنی به شمار می رود. لباس کار ایمنی یکی از انواع وسایل حفاظتی در محیط کار است. استفاده از لباس کار موجب انجام آسان تر کارها و حفظ ایمنی کاربران خواهد بود که باتوجه به شرایط شغل و کاربرد فرد، در انواع گوناگونی تولید و روانه بازار می گردد.

به طور کلی لباس کار باید با موقعیت حرفه ای متناسب باشد و معرف جایگاه شغلی افراد در محل کار نیز باشد. استفاده از لباس کار، باعث می شود تا نیروها در مشاغل خود، از یکدیگر متمایز شوند و نظم و آراستگی در محیط کار ایجاد گردد.

 

پارچه مناسب لباس کار چه پارچه ای است؟

تشخیص اینکه پارچه لباس کار مناسب است، به موارد مختلفی از جمله نوع حرفه، وزن پارچه و کاربردهای آن بستگی مستقیم دارد.

 

بیشتر بخوانید: ویژگی های لباس کار با کیفیت

 

جنس مناسب پارچه های لباس کار

در تولید لباس کار بیشتر از پارچه‌های ترکیبی با الیاف متفاوت استفاده می‌شود که دوام و راحتی را همزمان داشته باشند و باعث کارایی کارکنان نشود.

الیاف طبیعی که از پلیمرهای طبیعی مانند پنبه، پشم و کنان تهیه می‌شوند و دارای خواص راحتی و حرارتی مناسبی هستند؛ اما در عین‌حال قدرت و دوام الیاف مصنوعی را ندارند. به همین دلیل برای به دست آوردن نتیجه بهتر، الیاف طبیعی و مصنوعی را با هم ترکیب و به‌عنوان پارچه لباس کار استفاده می‌کنند.

الیاف سرامیکی، فیبر کربن، فولاد ضد رنگ و آلومینیوم نیز دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر سوراخ شدن، برش و مواردی ازاین‌دست هستند، به همین دلیل در تهیه پارچه لباس کار تخصصی استفاده می‌شوند.

متریال لباس کار را می‌توان از مواد و الیاف طبیعی تهیه کرد و یا اینکه ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی را به کار برد. اما درصورتی‌که حرفه پرخطری داشته باشید، باید الیافی با مقاومت بسیار بالا استفاده کنید. در این شرایط الیاف شیمیایی و صنعتی استفاده می‌شوند.

پارچه لباس کار بهتر است از الیافت پلی آمید نایلونی تهیه شود تا استحکام و دوام بالاتری داشته باشد. همچنین این الیاف به میزان زیادی می‌تواند رطوبت را در خود نگه دارد. با توجه به این که این متریال دارای مزایای زیادی است، در تهیه لباس کار و در ترکیب با سایر پارچه‌ها استفاده می‌شود. البته این متریال از پارچه با این ویژگی‌ها، گزینه مناسبی برای محیط ‌های کاری با خطر آتش‌سوزی نیست.

الیاف پلی‌استر دارای خاصیت جذب رطوبت بسیار خود و وزن کم هستند، اما درعین‌حال این الیاف نیز راحتی و نرمی زیادی ندارند. به همین دلیل در اغلب موارد با پنبه ترکیب می‌شوند تا لباسی نرم، راحت و بادوام تهیه شود.

انواع پارچه مناسب برای لباس کار

جنس لباس کار بسته به گرم یا سرد بودن محیط کار، در هوای آزاد و در معرض بارش باران و برف و در معرض شعله‌های آتش و جرقه قرار گرفتن متفاوت است، به برخی از انواع پارچه مورد استفاده در لباس کار اشاره می‌کنیم:

پارچه لباس کار تترون

پارچه لباس کار تترون بیشتر در لباس‌هایی که نیازی به مقاومت زیاد ندارند استفاده می شود. این نوع پارچه نسبت به سایر پارچه‌ها از ضخامت کمتری برخوردار است و بیشتر در تولید پیراهن مردانه، روپوش‌های پزشکی و رستورانی مورد استفاده قرار می گیرد. تترون کیفیت و تنوع رنگ بالایی دارد.

 

بیشتر بخوانید: شناخت بهتر لباس کار برای استفاده مفید

 

پارچه لباس کار فلامنت کجراه

پارچه لباس کار فلامنت کجراه یکی از محبوب‌ترین نوع پارچه لباس کار در ایران به شمار می‌رود و تقریبا بیش از 90 درصد تولیدات لباس کار با این پارچه انجام می شود. ضخامت بیشتر این نوع پارچه نسبت به دو نوع قبلی باعث ایجاد مقاومت مناسبی در این پارچه شده است، اما پارچه خنک و سبکی نیست. کیفیت آن بسته به وزن و میزان پلی استر استفاده شده، متنوع می باشد.

 

پارچه لباس کار ترگال

پارچه لباس کار ترگال بسیار شبیه پارچه تترون بود با این تفاوت که ترگال ضخامت بیشتری نسبت به پارچه تترون دارد. این میزان ضخامت باعث ایجاد مقاومت خوبی در پارچه می شود. پارچه ترگال بیشتر در روپوش پزشکی، روپوش آزمایشگاهی، روپوش کارگاهی، لباس آشپزی و یونیفرم مدارس مورد استفاده قرار می گیرد. ویسکوز و پلی استر در تولید این پارچه نقش مهمی دارند.

 

پارچه لباس کار فاستونی

فاستونی یک پارچه شیک برای لباس کار یا لباس فرم کارمندان دفتری شرکت ها، ادارات، شهرداری ها و بانک ها است. در خرید پارچه فاستونی باید به درصد پشم توجه داشت. ارگان ها و ادارات با توجه به قیمت پارچه برای کت و شلوار آقایان معمولا از پارچه های شبه فاستونی بدون درصد پشم استفاده می کنند. قیمت خرید و فروش پارچه فاستونی در انواع مختلف بسیار متفاوت است و به بودجه سازمان بستگی است.

پارچه لباس کار کتان

کتان دارای درجه بندی های مختلفی برای تولید لباس کار است. معمولا ارقام 30، 70 و 100 درصد را بر روی چنین پارچه هایی می توان ملاحظه کرد که این اعداد درصد کتان به کار رفته در پارچه را نشان می دهد و وزن کلی هر یک از آن ها با یکدیگر متفاوت است، بنابراین در صورت استفاده از مقادیر بیشتری از پارچه کتان، وزن لباس کار بیشتر خواهد بود. پارچه کتان از مقاومت بالایی برخوردار است و ضخامت زیاد آن باعث حفاظت افراد در برابر حرارت می شود.

 

بیشتر بخوانید: تولید لباس کار تبلیغاتی

 

همچنین با توجه به مقاومت این پارچه، می توان از این لباس کار در محیط های کاری خشن نیز استفاده کرد. بهترین محیط های استفاده از لباس کار کتان در آب و هوای گرم و مرطوب مثل جنوب کشور و به منظور استفاده از لباس کار صنایع مختلف مانند نفت و گاز ، جوشکاری و غیره می باشد.

 

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *